| Forfatter |
Emne  |
|
|
admiral81
Aspirant
Glumsø
posteringer 2 |
Skrevet - 08/09/2012 : 19:53:24
|
Hej
Jeg har fået konstateret gigt i hofterne, hvorfor jeg har neddrosslet mit løb mod cykling og svømning. Mit spørgsmål til dette forum er: Hvilken type løbesko er at foretrække når man har gigt i hoften? Er det en stødabsoberende eller en let som Ecco's. Har læst et studie som påviser at stødabsoberende løbesko aflaster fod, men belaster knæ og hofter mere. Nogle der ligger inde med viden eller erfaringer?
MVH
Claus
Claus |
|
|
Kronby
Almindeligt medlem

Ølstykke
posteringer 18 |
Skrevet - 10/09/2012 : 06:48:50
|
Hej Claus.
Hvilken slags gigt er det?
Jeg har selv slidgigt, men har ikke sat mit løbepensum ned. Jeg har ændret løbestil og bruger derfor også en ny type sko.
Jeg var tidligere hæl lander og er nu gået over til midtfod løb.
Den ændring har betydet meget for mit løb. Pt. løber jeg i sko fra Brooks Pure Serie.
Mvh
Michael
Minds are like parachutes - only functions when open |
 |
|
|
admiral81
Aspirant
Glumsø
posteringer 2 |
Skrevet - 10/09/2012 : 07:09:01
|
Hej Michael
Jeg har fået konstateret hoftedysplasi. I den forb. har jeg fået af vide at svømning og evt. cykling vil være det bedste, da det ikke belaster hofterne så meget. Har førhen spillet meget fodbold og løbet marathon.
Mit ønske er at dyrke triathlon, hvorfor jeg ikke er helt klar til at droppe løbet helt!!
Jeg opdagede min gigt ved et tilfælde, da jeg pådragede mig en lyskenskade i forb. med overbelastning af denne efter et marathon, hvor jeg nok ikke gav kroppen den nødvendige ro efterfølgende. Ved en røgtenskanning blev det konstateteret i en alder af 30 år at jeg havde hoftedysplasi og middel gigt, hvilket gav mening, da jeg de sidste 5 år havde haft smerte ved hoften, som jeg troede var iskassmerter. Meldingen var at jeg med sikkerhed på et tidspunkt skal have hofteposte-øv!
MVH
Claus
Claus |
 |
|
|
Kronby
Almindeligt medlem

Ølstykke
posteringer 18 |
Skrevet - 10/09/2012 : 16:41:12
|
Hej Claus.
Øv, det var da noget af en besked.
Jeg kan fortælle om en god ven, der også var omkring midten af 30'erne, som fik en ny hofte på det tidspunkt.
Han er i fuld vigør, løber og spiller golf, som begge giver en forholdsvis stor belastning på hoften.
Du skal ikke opgive, men selvfølgelig lytte til kroppen.
God vind.
Michael
Minds are like parachutes - only functions when open |
 |
|
| |
Emne  |
|