Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - smerter omkring anklen efter løb
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Skader
 smerter omkring anklen efter løb
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

danielgt89
Aspirant

aabenraa
posteringer 4

Skrevet - 29/07/2010 :  17:26:26  Vis profil  Besøg danielgt89's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hephey.

Jeg har efterhånden løbet et halvt års tid, og for cirka en måned siden afsluttede jeg mit første ½marathon. Sidden det har jeg efter jeg har løbet haft smerter i og over anklen(ydersiden)og kun på venstre ben, det føles som om noget strammer ind på det.
Jeg har selv overvejet om det kunne være skoene, men så ville det havde kommet tidligere? har også tænkt om jeg skulle bruge kompressions sokker for ankel støtte?

Jeg løber i et par Asics gel nimbus sko som er neutrale, med et par da tilhørende løbe sokker(ingen kompression).

håber i kan hjælpe,
På forhånd tak

Daniel

dohø
Rutineret medlem

Hørning
posteringer 53

Skrevet - 31/07/2010 :  08:16:36  Vis profil  Besøg dohø's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej

Jeg kender godt til den slags smerter, lige bestemt som du beskriver. Jeg vil tro de er overbelastning, nu du allerede har løbet ½marathon efter "kun" at have løbet et halvt år. At det kommer efter løbet er nok fordi du har givet dig selv lidt mere her.

Jeg ved ikke hvad det kommer af. Men måske handler det om for svage muskler på ydersiden af underbenet.

Jeg har det aldrig mere men dengang jeg havde det, var det et spørgsmål om at give det ro. Jeg løb ikke dengang jeg havde det, så hvor længe er det spørgsmål om at du mærker efter. Det kan du lige så godt lære først som sidst. At være løber er ikke kun et spørgssmål om at løbe langt og hurtigt. Det er også et spørgsmål om at lære sin krop at kende og give den ro, når den signalerer at den er overbrugt. Hvis man er en god bilist dødkøre man jo heller ikke sin bil, eller undlader at sende den til reperation, hvis den lyder underlig.

Ang reperation. Så kan yltralyd hos en fysioterapeut måske være en mulighed. Men ellers bare ro

Hver løbetur skal have sin egen glæde
Til toppen af siden

diablo
Stjernemedlem

Dronninglund
posteringer 75

Skrevet - 31/07/2010 :  17:36:39  Vis profil  Besøg diablo's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hvis du decideret får smerter, synes jeg du skal tage det ret alvorligt. I første omgang korterevarende hvile, (1-2 uger), men hvis det ikke løser det, synes jeg du skal overveje fysioterapeut.
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page