| Forfatter |
Emne  |
|
|
danielgt89
Aspirant
aabenraa
posteringer 4 |
Skrevet - 29/07/2010 : 17:26:26
|
Hephey.
Jeg har efterhånden løbet et halvt års tid, og for cirka en måned siden afsluttede jeg mit første ½marathon. Sidden det har jeg efter jeg har løbet haft smerter i og over anklen(ydersiden)og kun på venstre ben, det føles som om noget strammer ind på det. Jeg har selv overvejet om det kunne være skoene, men så ville det havde kommet tidligere? har også tænkt om jeg skulle bruge kompressions sokker for ankel støtte?
Jeg løber i et par Asics gel nimbus sko som er neutrale, med et par da tilhørende løbe sokker(ingen kompression).
håber i kan hjælpe, På forhånd tak
Daniel |
|
|
dohø
Rutineret medlem

Hørning
posteringer 53 |
Skrevet - 31/07/2010 : 08:16:36
|
Hej
Jeg kender godt til den slags smerter, lige bestemt som du beskriver. Jeg vil tro de er overbelastning, nu du allerede har løbet ½marathon efter "kun" at have løbet et halvt år. At det kommer efter løbet er nok fordi du har givet dig selv lidt mere her.
Jeg ved ikke hvad det kommer af. Men måske handler det om for svage muskler på ydersiden af underbenet.
Jeg har det aldrig mere men dengang jeg havde det, var det et spørgsmål om at give det ro. Jeg løb ikke dengang jeg havde det, så hvor længe er det spørgsmål om at du mærker efter. Det kan du lige så godt lære først som sidst . At være løber er ikke kun et spørgssmål om at løbe langt og hurtigt. Det er også et spørgsmål om at lære sin krop at kende og give den ro, når den signalerer at den er overbrugt. Hvis man er en god bilist dødkøre man jo heller ikke sin bil, eller undlader at sende den til reperation, hvis den lyder underlig.
Ang reperation. Så kan yltralyd hos en fysioterapeut måske være en mulighed. Men ellers bare ro
Hver løbetur skal have sin egen glæde |
 |
|
|
diablo
Stjernemedlem

Dronninglund
posteringer 75 |
Skrevet - 31/07/2010 : 17:36:39
|
| Hvis du decideret får smerter, synes jeg du skal tage det ret alvorligt. I første omgang korterevarende hvile, (1-2 uger), men hvis det ikke løser det, synes jeg du skal overveje fysioterapeut. |
 |
|
| |
Emne  |
|
|
|