| Forfatter |
Emne  |
|
|
lg1978
Aspirant
Vejle
posteringer 2 |
Skrevet - 28/07/2010 : 11:36:33
|
Hejsa!
Jeg går og overvejer at starte op med tri-/duathlon. Jeg løber meget og spinner og svømmer også som træning, men nu tænkte jeg, at jeg skulle prøve kræfter med sporten for alvor - for at få noget ny inspiration... men men så komme jeg jo til investering i cykel. Er der nogen der har gode råd?
Jeg har selv overvejet en CUBE Aerium pro, da jeg ikke helt ved om jeg kan "styre" en rigtig TT-cykel med gearskift i fronten og om det overhovedet er en god idé med en TT-cykel til mig, da jeg også vil bruge den til at køre til/fra arb (ca. 40 km hver vej). Med CAP vil jeg også kunne stille op i alm cykelløb... Nå men vil egentlig bare høre om der er nogen der har andre alternativer/gode råd? Jeg vil ikke ofre mere end de ca. 10.000 - 12.000 for min første "rigtige" cykel.
Mvh nybegynderen
- hellere fortyde noget man har gjort, end noget man ikke har gjort - |
|
|
0411
Æresmedlem

København
posteringer 360 |
Skrevet - 28/07/2010 : 12:04:19
|
Hejsa
Køb en alm aluminiums racercykel til at starte med (gode carboncykler koster +15k). Den fragter dig til og fra arbejde meget bedre end en TT cykel og er meget bedre til at træne almindelig kørsel på (bakker, sprint, intervaller og gruppekørsel). Når du så nærmer dig dit første stævne (et par måneder før) - så køber du en tri-bøjle og sætter den på dit styr - juster sadlen helt frem og lidt op... så har du en perfekt enkelstartscykel til dine første stævner.
Når du så har fået blod på tanden og er kommet i god cykelform - så kan du investere +20k i en lækker TT cykel af carbon osv... Fidusen er at du så stadig har en alm cykel at træne gruppekørsel, intervaller osv (TT cyklen er bedst til alenekørsel i jævnt og højt tempo).
Jeg kan varmt anbefale dig at melde dig ind i en tri-klub... de kan hjælpe dig med alle indkøb af det dyre tri-udstyr. Det er jo ikke kun cyklen! Der er cykeltøj, løbetøj og svømmeudstyr. Dertil kommer konkurencetøj og ikke mindst en NØDVENDIG våddragt. Så spar pengene på cyklen og køb noget lækkert udstyr til at starte med.
nu kender jeg ikke dit niveau, men jeg har læst et sted at high-end aerodynamiske hjul, hjelme og cykler først kommer til sin ret på hastigheder tæt ved 40km/t (altså der hvor man vinder mest fart ved at gå fra alm cykeludstyr til dyrt aeroudstyr). |
 |
|
|
brianlund
Æresmedlem

Nykøbing F.
posteringer 327 |
Skrevet - 28/07/2010 : 13:09:27
|
Jeg er ikke vildt cykel kynding, men jeg cykler en del :)
Jeg kører på en aluminiums cykel med kulfiber forgaffel og bagstiver (mix af ultegra og 105 gear) til 7300,-. Jeg bruger den til at pendle 60 km til eller fra arbejde samt en del længere ture med 200 km som det længste og har været vildt glad for den. Den er komfortabel, velfungerende og jeg tror ikke jeg havde fået meget mere ud af en fuld kulfiber cykel til mit behov.
Min træningsblog: http://blog.cze.dk |
 |
|
|
lg1978
Aspirant
Vejle
posteringer 2 |
Skrevet - 28/07/2010 : 18:55:26
|
Hej igen
Tak for Jeres svar. Som jeg kan se det er spec (se link), så er det også en alu ramme med carbon forgaffel. Den har så også bare tribøjle med fra start...
Og ja, jeg skal vist også ud og have lidt andet udstyr udover det alm cykle/løbetøj jeg har. Men vil nok følge rådet om at melde mig ind i en triklub, så jeg kan få lidt fif den vej rundt ;)
http://www.billigecykler.dk/CYKLER/RACER/CUBE+TRICYKLER+2010/2010+-+CUBE+AERIUM+PRO.html
|
 |
|
|
EriksenDenmark
Rutineret medlem

Randers
posteringer 54 |
Skrevet - 04/08/2010 : 13:34:31
|
Ikke alle gode carboncykler koster over 15000,-
Se på www.ddtri.dk
De har Quintana Roo Seduza til 13995,- for en komplet triathlon cykel i fuld carbon, både gaffel, stel og saddelpind.
To finish first, you first have to finish |
 |
|
| |
Emne  |
|